Blogg 100 Dag 75

25 dagar kvar till 100 och vad som helst kan hända.

Här och nu, en ledig onsdag i maj, och guldkornen haglar!

Allt ifrån att jag hittade en bit laxpaj i frysen, till en strålande sol som lyser all over the Place.

Jag känner mig så fri, nöjd och tacksam.

På förmiddagen krattade jag lite. På "göra-listan" står

*  bädda rent på loftet, (Mrs W kommer i morgon!)

*  röj undan lite i friggeboden

*  gå på walkabout

That's it.

Det är dessutom bara förslag. Inga måsten. Jag kan välja. Kanske vill jag hellre sitta på min altan och

titta på björkens skira grönska, och då gör jag det.

Fem lediga dagar i ljuvligaste maj slösar jag inte bort på att greja med sån't jag inte vill.

Men jag tror jag vill. Åtminstone känns det så nu.

Dagens affirmation:

Jag förtjänar att vara Lycklig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!