Blogg 100 Dag 68 eller 69 eller whatever

Tog mig ut till ön i dag med lite grejer.

Jag hade köpt en sån där liten plastbricka, som man ska sätta på armstödet på själva Baden-Baden.

Nu, tänkte jag.

Nu jäklar i min låda ska det solas och njutas där ute.

I den lilla brickan finns ett hål för kaffemuggen, precis som det ska va'!

Så jag såg fram emot en stund i gassande sol, med nybryggt kaffe och Tommy Hellstens bok.

Men det var så kallt! Det blåste isvindar. Jag blev förbannad.

Brickan ligger där ute i sin plastförpackning. Här tas inte fram nånting förrän det blir lite värme.

Jag satt med fleecetröja inlindad i täcket och läste medan fingrarna stelnade i vinden.

Men nu är jag i magnetsoffan. Solen kan skina bäst den vill.

Jag låter mig inte luras en gång till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia