Blogg100 Dag39 Ljuset!







I kväll pratade jag med en kompis, en glad tjej, och hennes glädje smittade av sig på mig, och i stället för att sitta kvar i magnetsoffan klädde jag på mig och gick ut och gick.

Det är verkligen tydligt, att glada och positiva människor överför kraft och energi till de som är i närheten! Eller i telefon.

På vägen var det lite lagom geggigt, så där som det ska vara på våren (hoppla!), fast det är snövallar vid sidorna och snö snö snö så långt ögat kan nå.

Havet är istäckt förstås, men vackert!

Ljuset gör allting!

En av grannarna jag mötte och pratade med sa samma sak.

 - Det är så fint med ljuset.

 - Ja, sa jag, och klockan är väl ändå halv sju och det är så ljust.

 - Halv åtta, sa hon, som hade koll.

Ja, den där extra timmen är inte så dum ändå.

Fast jag hatade den när jag jobbade i Tierp.

Men det hade egentligen inte med klockan att göra.

Inte ett enda dugg.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)