Blogg100 Dag38


Pratade med en klok tjej i kväll.
Jag berättade om min kraftlösa tid efter förkylningen eller influensan, eller vad jag ska sätta för etikett på mina sjukdagar.
Sa, att i dag tvingade jag mig ut till ön, för att det är ett säkert kort.
Där får jag det jag behöver; kraft och andlighet.
- Se’n när jag kom hem var jag ganska matt, och la mig i soffan. Men då är det som om jag inte riktigt kan tillåta mig det i alla fall. Som att det är förbjudet att ligga på soffan på dan.
Och då sa hon, att hon kände igen sig. Och avslutade meningen med några ord som gick rakt in i mig.
- Jag är så jäkla hård mot mig själv.
Där hände något i mig.
Jag blev medveten om att det är det jag är.
Hård mot mig själv.
Att bli medveten är grunden till all förändring.
Tack, M.

Kommentarer

  1. Känner igen exakt det du skrivit !! Jag va helt orkeslös o visste inte hur jag skulle kunna ringa o enkelt bara säga, jag behöver vara hemma några dagar o ta igen mig.Skämdes nästan när jag ringde. Ja nog om mig .....det är mysigt att känna igen sig i andra <3 hej hej

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)