Blogg 100 Dag 57

Ser ett program om en kvinna som bor på en ö i Norge, från serien "Där ingen trodde att någon skulle kunna bo", och det händer massor i mig, i min själ, i mitt hjärta.

Jag känner ibland att jag vill ha kvinnliga förebilder, självständiga kvinnor, som hellre väljer att leva ensamma än i en relation som egentligen inte funkar, (men som ger tillfällig ångestreducering), kvinnor som ser att de behöver läka sig själva och bli hela innan dom går in i en relation med en annan som också är halv, kvinnor som lever sina drömmar och som vågar och följer sitt hjärta, kvinnor som väljer sig själva före en man, kvinnor som bor nära naturen, ensamma, som inte har en föreställning att man "måste ha en man om man ska ha hus", kvinnor som kan styra en båt i Nordanvind och lyssnar mer på sin inre röst än på någon annans.

Och när jag skriver detta inser jag att jag kan ha mig själv som förebild.

I dag är jag mer på väg att bli en sån kvinna än jag någonsin har varit.

Det har tagit tid att komma hit, det har inneburit smärta och gråt och år i dysfunktionella relationer, men nu är jag mer hel än någonsin förut, och jag njuter av mitt liv här by the Sea.

 Men jag får energi och hopp och inspiration av att se det här programmet om Ellen Maria, som bor på en ö i Norge, henne vill jag hälsa på! Jag vill dela mina upplevelser i naturen, nära havet, med någon som lever som hon.

Jag vill inspireras. Få påfyllning. Och mod.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.