Blogg 100 Dag 56 .

Fredagslycka.
Ända in i själen.
Har haft en otroligt fin arbetsvecka! Nöjd och tacksam körde jag hem efter att ha sovit borta en natt.

Stannade och köpte lite fredagsmums, som ostar, räkor och laxburgare från delikatessdisken.

När jag kom hem låg det små Tussilago på lilla bordet på altanen!

Någon hade plockat och lagt dom där. En granne antar jag.

Som om inte det vore nog fick jag ett meddelande på Min iPhone med jättefina komplimanger från en man.

Jag blir ju så glad! Det är alltid trevligt att få komplimanger, men det här var för mig stora ord.

Har suttit och sett på Let's Dance, pratat/skrivit med väninnorna, och Båtmannen ringde och sa:

"Ring när du vill ha hjälp att sjösätta!"

You bet! tänkte jag, men befarar att det dröjer ett tag till.

Det jag vill förmedla med den här texten är

                     T A C K S A M H E T !

För det lilla i vardagen, för glädjeämnena som finns hela tiden och överallt.

Visst, jag kan välja att grotta ner mig i det faktum att jag får skitdålig lön i april, eftersom de drog två

 karensdagar och jag var sjuk massor av dagar.

Hur kommer jag att må då, om jag sitter och ältar det?

Här och Nu har jag mat i kylen och räkningarna är betalda och det kommer dom med all säkerhet att

bli den 27:e april också, och hittills har jag inte behövt svälta direkt.

Så när jag fokuserar på det fina runt mig, på det jag har och får i stället för det jag inte har, då

attraherar jag mer av det positiva, mer glädje, mer Lycka i själen, vilket gör att jag drar till mig det

jag vill få in i mitt liv.

Vänta bara tills jag har mitt nya badrum.

Eller, as I'd like to put it:

Jag har nu mitt perfekta badrum! Det är vackert inrett med spotlights i taket, bubbelbadkar och golvvärme.
Mina tjocka, lyxiga frottehanddukar hänger på en handdukshängare med värme.
Det doftar gott av badoljor och doftljus, och jag ligger där i mitt bubbelbadkar och njuter.
Jag är så glad och tacksam att jag fick detta underbara badrum!

Så. Varje dag ser jag badrummet med bubbelbadkaret framför mig. Känner dofterna ... håller i frottehandduken och "känner" hur mjuk den är mot min hand ... visualiserar, drömmer, fantiserar.
Som om det redan vore sant.

                                     

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia