Blogg 100 Dag 55

... och tiden går.
Fort går den.
För fort om ni frågar mig. Jag hinner inte med.

Det är fantastiskt att ha det yrke jag har, och jag är så tacksam för det, men jag skulle vilja ha mer tid på dygnet.

Tid för att gå på walkabouts nu när naturen vaknar, tid för att gå och träna (ja, jag skrev the T-word), tid för att laga mat och lägga i lådor att stoppa in i frysen och ta med till jobbet, tid för att elda kvistar och grenar som Nordanvinden har slitit av, tid tid tid.

När jag kan vara i nuet känns det bra.

I nuet finns ingen stress, oro eller ångest.

Med åren har jag blivit skapligt bra på att vara i nuet.

Men så ibland, när jag och min kollega läser någon av de fina dag-för-dag-böcker vi har på jobbet på morgonen, innan vi drar igång, och jag inser att det är den 18:e april, som i morse, då vill jag bara säga STOPP NU till tiden, nu lugnar du ner dig, det går för fort!

Men jag kan inte förändra tiden.

Ibland står den faktiskt stilla. I min båt till exempel.


Jag kan förändra mitt förhållningssätt till tiden, och jag kan lära mig att vara i nuet, närvarande i varje stund, och välja hur jag bäst ska förvalta min tid, mina sekunder, minuter, timmar, dagar, veckor, månader och år, åren, som tillsammans blir till ett liv.

Mitt liv.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!