Blogg 100 Dag 51

Hungrig, tacksam och ångestfylld.

Det är det där med f***ing deklarationen som påverkar mig negativt.

Trodde jag skulle kunna göra det själv i år, men det inser jag att jag inte kan.

Ja, här och nu finns det ingenting jag kan göra åt det.

I morgon ska jag ringa Bertil. Hoppas han hinner.

Hungern kan jag göra något åt och det ska jag också.

Men tacksamheten!

Den är värdefull.

Helgen har varit fin, jag har umgåtts med de människor som betyder mest, de jag har i mitt hjärta.

Och nu är det söndagskväll, och när jag kör upp på gården ligger det lika mycket snö kvar som när jag

åkte härifrån i går.

Kanske har lite smält undan. Men där jag var fanns knappt någon snö alls.

Så är det när man bor by the Sea.

Bara isen på havet smälter, så jag får sjösätta snart, så får det vara hur mycket snö det vill på gården.

De stackars plantor jag köpte på Trädgårdsmässan får stanna inne.

Världen är galen.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia