Blogg 100 Dag 46

Tacksamhetslista.

För alla kvinnor jag har träffat i dag på Qvinnoqulan, där jag föreläste om bl a tacksamhet

För ett SMS från min dotter som bor i en annan stad, där hon skrev att jag är välkommen!

För att bränslet räckte ända fram till macken

För att jag snart ska få lägga mig i min älskade binge

För att jag föreläste så jag själv fick inspiration i dag (bra jobbat!)

För att min kompis har varit till frissan i dag och det tycker jag är kul!

För min kollega som jag jobbar närmast och hans fina SMS

För att jag slipper ha en massa gnissel i mitt liv! 

För att jag slipper dricka alkohol, ingen självklarhet, hör om de som tar återfall och lider av sjukdomen

För att jag är bortbjuden på fredagkväll

För att jag inte särskriver

För att jag har en kamin att elda i dessa kalla kvällar och nätter

För mitt jobb

För min TV så jag kan se på Helena Bergström om en stund

Kommentarer

  1. Tacksamhetslistor är bra. Ger en lite perspektiv för det som är viktigt. Skall nog göra min egen ikväll .. (och tjuva din idé rakt av) :)

    Ha en fin kväll!

    (och jag syndar lite och avundas dig din spis!) :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Tacksamhetslistor gör Livet ljust. Ha det gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.