Blogg 100 Dag 45. Sveriges Bilradio

Har varit upptagen av signaturmelodin till "Sveriges Bilradio" se'n i morse.
Minns ni?
Det var ett trevligt program.
Ibland läste C-G Hammarlund upp en hälsning till "Lasse och Agneta som gifter sig i dag klockan tre i Seglora kyrka" och sån't.
Jag blir väldigt nostalgisk när jag tänker tillbaka på gamla radioprogram.
Minns ni när meddelanden lästes upp?
"Meddelande till Nils och Siv Nilsson på väg till Göteborg. Ring hem."
Det var något ödesdigert över dessa meddelanden.
Jag brukade tänka på vad det kunde vara, som hade hänt.
Att någon hade dött tänkte jag, eftersom det var så det var i mitt liv.
Alla dog.
Hela tiden.
Signaturmelodin heter "Jalopy" och orkestern Kermit Leslie. Det var inte lätt att hitta den, jag fick be en vän, DJ "Budda", om hjälp.
Han kan hitta ALLA låtar som finns.
Alla.
Visst är det bra, att ha en så'n vän.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)