Apropå tjejmiddag. Och sån´t.Blogg100 Dag 47

Ibland tänker jag att jag kanske skulle jag se till att bjuda hem folk lite oftare.
Jag vet många som jag skulle vilja bjuda hem.
Innan kan det kännas jobbigt. Jag vill städa undan lite. Plocka i ordning bland högarna. Röja. Dammsuga.
Men det är tanken på att städa, röja, greja, som är jobbig. Inte själva handlingen.
Så när det väl är dags är det faktiskt bara roligt. Jag brukar ösa på med bra musik. Dansa fram genom rummet med dammsugaren som partner.
Tankar skapar så mycket, min uppfattning om till exempel just att ha middag för vännerna..
Automatiska tankar, som kommer av erfarenheter.
Min morsa nr 2 var hysterisk i minst två veckor innan hon skulle ha gäster.
Det har såklart påverkat mig.
I dag, när jag är medveten, kan jag se och förstå att det var hennes rädslor, hennes krav på sig själv att allt skulle vara perfekt, hennes skräck för att misslyckas, hennes självkänsla och självförtroende.
Jag är jag.
Jag kan välja var jag ska lägga ribban och energin.
Jag kan välja att tro, att mina vänner gillar att komma och käka middag hos mig även om det ligger dammtussar i hörnen och toalettstolen sitter löst. (För det gör den.)
BTW har jag slutat med lchf.
Jag äter  B R Ö D. Och Blåbärskaka med vaniljsås, som min kollega bjöd på i dag.
Frågor på det?



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.