Blogg100 Dag8



Brooklyn Soul Stew – I´d Rather Go Blind


Äntligen fredag.
Äntligen hemma.
Blåser ur veckans jobb ur skallen med Brooklyn Soul Stew, medan jag fixar midda'n. I kväll blir det LCHF rakt över. No "Cookies from Heaven" tonight.

Jag gillar läget.
Fredagskväll, lugnt och skönt. Jag spelar precis hur högt jag vill, dansar i köket medan jag drar några varv med chilipeppar innan formen ska in i ugnen. Ingen klagar, ingen surar. (Som ni förstår var han ingen muntergök, min sist ... senaste), och det skulle jag inte orka med i dag.
Jag vill ha glada människor runt mig. Positiva och harmoniska. Som ger energi, inte snor den.

Fast se'n. Framför en film, med brasan och ljusen och myset, då skulle det väl inte vara helt fel med någon som låg sked bakom rumpan. Det kan jag motvilligt erkänna.

Motvilligt, nota bene.

Han dyker väl upp när han ska. Inte när jag vill.

Tills dess har jag det lugnt och skönt med me, myself and I. Gör som jag vill. I trasiga mysbyxor och nopprig tröja från Gina Tricot.

Ha en fin fredagskväll, vare sig du är med någon annan än dig själv eller inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)