Blogg100 Dag31 Tacksamhetslista

Jag ser att det är en lchf-pannkaka på tallriken, med smält Västerbottenost på, men den smakar ingenting.
Likadant är det med kaffet, med apelsinerna, med blåbärssoppan och avokadon med räkor och mayon.

Febern har sjunkit lite. Ute lyser solen och jag vill vill vill. Vill ut, vill till ön, vill ner till stranden, vill sitta och sola mot båthusväggen.

Kraftlös och matt, orkar stå den stund det tar att grädda pannkakan, sen säckar jag ihop i soffan igen.

Fick ett meddelande från en av mina gulliga kollegor, och jag längtar till mitt jobb. Men det ser inte ut som om jag kan jobba i morgon, i alla fall.

Så får vi se hur det är på tisdag.

Så jag lyssnar på Spotify, sitter här i soffan, (som jag snart växer ihop med,) och tänker på allt jag har att vara tacksam för.

Som ...

  • min familj
  • mitt hem
  • mitt jobb
  • att jag snart är frisk igen
  • påsken som närmar sig
  • solen
  • att jag har mat hemma 
  • att jag kan höra, se, gå, andas
  • Livet




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)