Blogg100 Dag 27 När grannen ringde på ...

Så här.

Jag bodde i en etta på norr i Gävle. Hade upptäckt en låt som bara gick rätt in i själen. Ni vet, en så´n som man sätter på "Repeat" timme ut och timme in.
Det är mycket troligt att jag hittade låten tack vara min yngsta dotter. Troligen var det så. Hon hade flyttat hemifrån vid det här laget, men var till min stora glädje hemma över helgen.
Vi spelade den där låten oupphörligt. På ganska hög volym.
På kvällen gick jag på ett möte.
När jag kom hem berättade hon, att det hade ringt på dörren runt sju, halv åtta.
Utanför stod en man i trettibräcket, och förklarade att han bodde i lägenheten ovanpå.
Dottern fick en klump i magen såklart. Fattade att det handlade om musiken.
Då säger han:

 - Ursäkta, men jag måste få veta vad det är för låt du spelar hela tiden. Den är så jäkla bra!

Och här är den: 



Solomon Burke – Cry To Me - Single/LP Version


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!