Blogg100 Dag 26 In the middle of a f***ing snowfall

Alltså det gick inte.
Med videon, menarjag.
Jag la upp den här men det gick inte att visa den.

Jag släpper det nu.

"Är det lätt så är det rätt, är det rätt så är det lätt".

Det här var inte lätt, alltså är det inte rätt.

I morse vaknade jag och frös. Hade sandpapper i halsen. Men jag gjorde frukost och körde till mitt jobb.

Jag har tagit mig igenom dagen so far.

Längtar hem. Till kaminen. Till min egen säng på mitt eget loft. Till min egen tekopp, och träden utanför,

och visslandet i köket när det blåser mer än 12 m/s.

Om jag fick göra vad jag ville prick NU, så åkte jag till min etta som jag hyr sista dagarna här där jag har mitt jobb, tog med mig alla mina saker i de 3 blåa IKEA-kassarna jag har där, och tömde alla skåp och kyl och frys, och satte mig i bilen och körde ut på E16.

Jag skulle stanna på en mack eller nå´t och köpa på mig en massa kassar med ved.
Och en ask Alvedon.
Jag skulle sätta värmereglaget på HI och elda på med stolsvärmen på max.

Se´n skulle jag stanna på min alldeles egna ICA och bunkra med ägg, grädde, olika ostar, creme fraiche, räkor, (helst inte bacon), Macadamianötter, och dra järnet hem. Hem till mitt hus by the Sea.

Jag får och kan göra vad jag vill.

I´m a grown up woman, liksom.

Men jag ska vänta lite till. Jag kanske inte alls ska bli sjuk. Jag kanske bara är lite trött på snö och kyla. Och jag vill vara på mitt jobb i morgon, och på torsdag.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.