Blogg100 Dag 22

I dag pratade jag och min väninna om Sedona.
Jag längtade dit innan jag hade varit där, och när jag var där (2011), visste jag att jag ville dit igen. Jag sökte på Sedona på min andra blogg, och hittade ett inlägg, men tyvärr var det inte skrivet från när jag var där. Däremot var det en hiskeligt lång lista på saker jag hittade i min Peugeot 107:a, som jag hade då, och här är resultatet:

Bloggat 20120513:  Efter att ha varit ute i princip hela dagen i dag fick jag för mig att jag skulle skriva några fakturor. Letade efter pärmen, och kom på, att den ligger i bilen tillsammans med allt material jag har när jag är ute och konsultar. I det ögonblicket kom en snilleblixt.
- Jag städar bilen!
Ut med dammsugaren som är i ungefär samma storlek och färg som bilen, skarvsladd i och så började jag med att tömma bilen.
Holy Smoke.
Jag hittade en del grejer kan jag säga.
  • en läppglans
  • två cerat
  • fyra läppstift, alltifrån knallrött till beige
  • koden till nya PREEM-kortet (jag har kört Statoil i två månader för att koden var borta)
  • en CD som heter ”Konsten att sälja även om du hatar det” (det var den dottern lackade ur på när hon ville spela nå´n bra musik i somras)
  • CD med Black Jack (se ovan)
  • CD med reggae
  • CD med Danni Leigh
  • En stor påse med grillkol som jag säkert kört omkring med i en månad. Minst.
  • en ficklampa
  • ett gammalt täcke (fråga inte.)
  • en parfym, EDEN
  • en nyckel till en hyrbil (fråga inte)
  • Cashewnötter. Utan påse. Utspridda som gråsuggor på golvet.
  • Sminkväskan
  • Anteckningar från en föreläsning på Andrum Brynäs (intressant faktiskt)
  • nycklarna till Nätverkshuset i den lilla orten där kråkorna osv
  • en liten påse med sex värmeljus och en tändare som Eva-Lena på beroendemottagningen i Sandviken tipsade mig om att alltid ha med i bilen
  • en liten Body Lotion
  • fyra solglasögon
  • en stor IKEA-kasse proppad med behandlingsmaterial
  • senaste deklarationen
  • fyra olästa GD
  • två olästa Vi i Villa
  • motorolja
  • en flytande nyckelhållare till båten
  • en ryggsäck med träningskläder. Utifall att andan skulle falla på, liksom.
  • två paraplyer
  • godispapper i alla dörrfack
  • två tomma LOKA-flaskor
  • fyra pommes frittes
  • hårborste
  • glasspinnar
  • hårmousse
  • tre nagelfilar
  • en drogsticka
  • fyra våtservetter
  • två självstudieböcker för taxilegitimation
  • två CD till som jag inte minns vad det var för musik på
  • en sån där svamp som man tvättar bilen inuti med
  • en kartbok
  • fem isskrapor
  • en reklamskylt från Vistaprint med ”HELA DITT LIV”
  • ICAs reklambrev
  • allt material jag fick tillbaka från min f d revisor
  • en stadskarta över Sedona
  • två kit med plastbestick



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)