#Blogg100 Dag 14

I kväll har jag varit på en föreläsning med teologen, terapeuten och författaren Tommy Hellsten.
Jag vet inte vad det är, som gör att jag bara vill stoppa tiden när jag sitter där och lyssnar.
Jag vill inte att det ska ta slut.

Han talar så vackert på Muminspråket, om själen, om visioner och drömmar, om andlighet och om Livet.

Han talar om att det är viktigt att följa visionerna. Att det är intuitionen som drar oss i en viss riktning.

Jag har några gånger i Livet följt min vision.

Det har blivit så bra när jag har haft det modet.

Jag tänker följa visionen och drömmen igen.

Och igen.

"Sitta på rätt tåg", som han sa, Tommy Hellsten. Inte sitta på ett tåg till Moskva, när jag egentligen vill till Rom.

Stjärnhimlen syntes extra klar och glittrande när jag kom hem i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.