Blogg 100 Dag 23


I dag har jag planterat. Letade på det lilla mini-växthuset från Trädgårdsmässan och så fick de små krukorna flytta in där. Jag har pratat med de små liven, och sagt att här ska ni stå nu, i ljuset, och rota er, så får ni en större kruka senare.  Jag tror att det är bra att prata med sina blommor.



I köket tog jag ner de röda gardinerna, som jag satte upp strax före jul. Bytte till en vit kappa.


Min lördag är lugn och fridfull.

Tvättmaskinen brummar. Annars är det tyst. Kaffet kallnar i muggen medan jag bloggar.

Jag har allt jag behöver. Måste ingenting.

Kanske åker jag och tvättar bilen.

Kanske stannar jag här.

Jag är lycklig när jag får vara hemma. Gå och poa. Plocka lite, skriva lite, dricka kaffe.

Hämta hem mig själv efter en arbetsvecka.

Och bara andas.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia