#Blogg 100 Dag 20 Ett Sommarminne




Så här var det i somras.

Det var på Mors Dag. 28:e maj.

Nere på stranden satt jag, i solen, och min yngsta dotter

kom ner till mig med Kladdkaka, grädde och

jordgubbar. Och kaffe såklart.

Nu minns jag, det var på morgonen!

Jag hade antagligen ätit något nyttigare innan kladdkakan.

Båten var i, solen sken, fåglarna kvittrade och himlen var blå.

I min dagbok skrev jag:



Mitt vikariat kanske går ut snart, eller inte, jag kanske blir arbetslös, eller inte, det är i alla fall 14 dagar kvar och jag känner ingen oro.
Det finns en lösning.
Vilken lösningen är vet jag inte i dagsläget och behöver inte veta heller.
Jag kanske vinner på postkodslotteriet eller så.
”Jag har nu mitt perfekta jobb!” är en fantastisk affirmation. Så får änglarna jobba för det, medan jag ligger i båten och guppar i mjuka dyningar och måsarna svävar mot en knallblå sommarhimmel.

Just nu kan jag tänka mig en lång semester.
Den skulle jag spendera på ön, i all enkelhet, grilla lite grönsaker och bara vara, sola,  plantera, bjuda ut vännerna på lite mys, gå i skogen och äga Sommaren.



*

Äga Sommaren.
Ja,  JA!
Det vill jag!
Jag vill bara vara, precis som jag skrev då, i maj förra året.
Den här sommaren äger jag redan.
Den är min, att göra vad jag vill med.
Långa lata sommardagar vid havet.
Hundra stycken.

(Nu jobbar Änglarna för det.)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.