Blogg 100 Dag 18

Kylan släpper inte greppet.
Jag svär och hatar termometern när den visar - 16 och min vinterjacka ska jag kasta i en UFF-container så fort det blir vårtemperatur.
Och jag får visst gnälla.
Fast min ambition är att alltid vara så positiv det bara går och ha fokus på det som är BRA och som jag är GLAD över, men WTF den här vintern kan ta och kamma sig!

Jag åkte i alla fall och handlade nya ljuslyktor (det är ju alldeles tomt på den varan i mitt hem. NOT!) Turkosa, och så köpte jag Fejk-Pioner och satte i en vas, och på en affär hittade jag YSL:s nya doft "Manifesto", och höll på köpa den också! Shit den vill jag ha! YSL är ett av mina favoritmärken, jag köper alltid YSL på flygplatser för att jag tror att jag ska dö varenda gång och då kan jag lika gärna shoppa loss och tömma mina konton, för who cares liksom? Men av nå'n jäkla anledning har jag överlevt varenda start och landning hittills. Tur som en tokig!



Sedan försökte jag få en klipptid i dag, men det var helt omöjligt.
Jag vill gå till frissan NU, eller helst i går, när jag kommer på att jag vill klippa, färga, slinga eller vad det nu kan vara.
Inte i näste vecka, eller efter påsk. Jag är inte den planerande typen, om man säger så.

Gode Gud, ge mig tålamod, men fort!

Kommentarer

  1. Släng inte i UFF! släng till myrorna, erikshjälpen eller stadsmissionen.
    Och gnäll på du - kylan är ett gissel.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!