Blogg100 Dag7







Vi gick till en restaurang i kväll, jag och väninnorna.

Himla trevligt hade vi, och gott var det.

Men hallå, det var inte nyttigt för en lchf-isch människa, som jag.

Jag kunde inte styra längre.

Maktlös var jag. Igen. Tappade kontroll över mängd och tidpunkt kan man säga.

När jag hade lyckats säga nej till efterrätt, trots att två av de andra skulle ha, och satt där med mitt kaffe, kom servitören förbi vårt bord.
Han gick för sakta för att jag inte skulle hinna stoppa honom och jag hörde mig själv som i trans säga ...

 - Du ... jag vill nog också ha en sån där ...

Så var den kvällen spolierad.

Ur lchf-synpunkt, menar jag.

Men om jag ska se det ur Lyckligajagsynpunkt, så var det topp.

#Blogg100

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)