#blogg100 dag2

Hade bestämt mig för att sova tills jag vakande i dag.
Utan alarm från min iPhone.
Vaknar före 07!
Men lägger mig igen efter ett tag och sover till 10.30

Finns det något vettigt mellanalternativ tro?
Inte för mig.
Inte i dag.

Men det är som det är och nu har jag just ätit jordens godaste LCHF- pannkaka med kokosmjöl, grädde, ägg och Västerbottenost.

Det har snöat i natt och locket, som har legat över oss i form av ett tjockt molntäcke, ligger kvar.

Jag kan inte göra något åt det heller, så det är bara att acceptera.

Det är som det är med det, precis som med så mycket annat.

Och det jag inte kan förändra mår jag bäst av att acceptera.

I morse, då klockan 07, tänkte jag på måsarna, som byggde bo på vår skorsten förra året.

Det var jobbigt både för dom och för oss.

Fru Mås skriade och lyfte från boet varje gång vi närmade oss stugan.

Det blev så där så jag struntade i att gå in efter saltet som jag glömt när vi åt lunch nere vid stranden, bara för att inte störa igen.

Så det vore ju bra om dom ville välja en annan boplats i år.

Men det kan jag troligen inte heller påverka.

Om jag inte hyr in någon, som kan stå där på taket och flaxa under våren.

#blogg100



Kommentarer

  1. Vad besvärligt med måsar boende på skorsten, kanske du kan sätta dit några blanka band eller något som prasslar, då törs de nog inte bygga bo där igen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.