#Blogg100 dag 5





Under en månad har jag hyrt en etta på den ort där jag jobbar.
Jag har ändå rest hem då och då, ganska ofta, faktiskt, och har jag varit borta fyra dygn (det var den längsta perioden), har jag längtat hem så himla mycket.
Jag tog inte med mig så mycket, eftersom ettan är möblerad.
Jag tog med mig kaffe, mandelmjöl, Fiberhusk, en visp, en kaffekopp, (stor, vit mysig, en present), en gaffel, en kniv, en sked, en stekpanna och en kastrull. (Ni antecknar väl?)
För halva priset köpte jag en kaffebryggare i lyxversion. Och ljus och frysta hallon.
Ja, och nu ska jag packa ihop. Jag ska fortsätta pendla. Varje dag ska jag åka hem till mitt lilla hus by the Sea, och titta på stjärnorna genom fönstret där uppe på loftet.
Jo, det finns stjärnor här också, men dom gnistrar inte lika starkt och jag tror inte dom är lika många heller.
Det går ner i 3 stora blå plastkassar från IKEA, det jag ska packa med mig hem.
Det bästa med lägenheten har varit badkaret!
Jag har badat varje kväll här. I lyxig badolja och med tända ljus i hela badrummet.
Det näst bästa har varit att jag har fått sova längre på morgnarna.

Men jag är hemmakär. Rysligt hemmakär.

Ingenting uppväger mitt lilla hus, by the Sea.

Kommentarer

  1. Jag blir så himla glad av din blogg ^^ Byrån du fick är superfin och jag har också anammat detta att bort med allt som snor energi, ha kvar allt som skänker dito och som gör mig glad! Önskar dig en supefin start på onsdagen :D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie! Blir bubblande glad av din kommentar! Ska kika in på din Blogg i morgon!
      Kram ~ önskar dig en fantastisk onsdag!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!