#Blogg100 Dag 4





Snön smälter.
Det droppar från taken, solen värmer.
Det är så på G!

Själv fick jag cravings efter semla, och kunde inte låta bli att stanna på Handlarn's i Björke.

Brödet slängde jag ut till Talgoxen.

(Som om det inte vore illa nog att jag äter mandelmassa.)

Det är lätt att lura sig själv. Som alkoholisten som går från whisky till vin. Eller blandar ut vinet med bubblande Schweppes.

Min glädje över byrån fortsätter. På IKEA införskaffade jag förvaringsfack att lägga inne i lådorna.

I dom ska jag ha olika småsaker, men bara så'na som jag blir glad av.

Smycken, kanske. Fina smycken, som jag tycker om. 

Kritor och kolpennor blir jag glad av, det ska jag ha i ett av facken.

Värmeljus. Det finns värmeljus i en låda i vitrinskåpet, i en glasbruk i köket, i en prickig ask i hallen, men det blir bra med värmeljus i byrån också.

Så det är lätt att tända alla dessa ljuslyktor varje kväll. 

Så man slipper kuta runt och hålla på.

#blogg100

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia