#Blogg100 dag3









En del dagar vill jag ska räcka länge.
I dag är det en sån dag.
Jag vill så mycket med den här dagen! Jag vill skriva, jag vill avsluta ommöbleringen som jag påbörjade i går, jag vill laga mat så jag har att ta med till jobbet i veckan, jag vill måla tånaglarna och  jag vill gå på walkabout och jag vill åka till IKEA och köpa värmeljus. Och såna där små fack, som man lägger in i en byrålåda.

I går hämtade jag en byrå, som en vän sålde.
En MALM med 6 lådor.

Det ledde till att jag flyttade på andra möbler, tog in köksbordet från köket och placerade det i vardagsrummet igen, flyttade soffan, drog runt med fåtöljen först hit och se'n dit, ja, ni fattar.
En enda röra blev det av alltihopa.

En röra som det kan bli något väldigt bra av när det är färdigt.

Byrån står nu på ett ställe medan jag funderar om den inte ska till köket ändå.
Eller inte.

Jag är så GLAD över den här byrån!

Den är vitmålad, och på lådorna har min kompis klistrat en turkos tapet.





Att få hem en ny byrå med en massa nya lådor är spännande.
Jag vill noga välja vad jag ska ha i den. Det ska vara saker som jag blir glad av. Ingenting i den byrån ska få ta min energi.
I översta lådan har jag lagt mina skrivböcker. Böcker där jag har rafsat ner tankar, förhoppningar, skrividéer, svurit över ett dysfunktionellt förhållande, antecknat värdefull kunskap från veckokursen på Psykosyntesakademin, skrivit mina tacksamhetslistor, mina affirmationer, mina visioner och drömmar, gjort listor på önskvärda egenskaper hos en man, skrivit hur lycklig jag känt mig när jag har suttit ute på havet i min båt med en kaffetermos, skrivboken, en penna och bara varit medan måsarna har svävat ovanför mig, jag har antecknat från en Roadtrip i Arizona, Utah, New Mexico, Nevada och Colorado, från semestern i Antibes med mina barn, och från NY 2002, jag har skrivit delar av mitt stegarbete och jag har skrivit framtidsbrev till mig själv.





Sedan är det bara 5 lådor kvar.

5 lådor som ska fyllas med saker jag tycker om och som jag blir glad och energifylld av!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)