Vive la mariée!

 Jag var på bröllop i Paris.
Från Bröllopssvitens fönster på hotellet tog jag den här bilden, med Eiffeltornet.
Det var min dotter som gifte sig.
 Eiffeltornet.

 Från hotellet.
 Notre Dame.
Jag gick upp i en spiraltrappa som aldrig tycktes ta slut.
Jag tänkte att "jag orkar inte", och ville vända, men fortsatte ändå.
Fötterna värkte.
Men efteråt var jag glad att jag inte gav upp.
 Någon byggnad som jag inte minns vad den heter.
 Min mamma, som dog när jag var 6, hade detta smycke när hon gifte sig.
När jag gifte mig hade jag det, och nu var det dotterns tur.

 På Taxfree slår shopoholicen i mig till.
Jag låter det bara ske.
Att flyga är inte min favoritsysselsättning, och jag dricker inte alkohol, men shoppa kan jag!
Lyx!
 Utsikt över Seine från Eiffeltornet.
 Det var sommarvärme i Paris.
 Förrätten på Bröllopsmiddagen. Sparrissoppa med
Parmezancreme. Det var bland det godaste jag kan minnas att jag någonsin ätit.
Till soppan serverades en liten spenatfylld friterad pastakudde,
Så himmelskt!
 Varmrätten.
Även den var fantastisk!


 Så kom efterrätten.
OMG!!!
Jag kan inte beskriva den, men jag kunde ha dött efter den.
Utan att det hade gjort så mycket.
S
 På lördagen gick jag runt själv i Paris. Stannade där jag ville, kollade i affärer, njöt ...
 ... tog en Espresso ...

 Notre Dame igen.
 Bröllopstårtan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia