Happy moments i september.

 Lördagen var en sommardag, varmt och skönt.
Ett indigofärgat ljussken föll över den här bilden.
 Jag, som inte kan upptäcka kantarellerna om jag inte har någon med mig, som pekar, blev glatt överraskad när grannen hade hängt en kasse på min dörr!
 Så här snyggt nagellack köpte jag efter att ha sett en bild på Instagram! Lacket heter Milkshake och jag är en Härmapa.
 17:e september.
Jag stack in i skogen och till havet direkt efter jobbet, utan att ens gå hem och byta kläder.
Jag ville ha solnedgången!
Och jag fick den.
 Twilight Time.

Härmapa igen! På jobbet har en kollega så här fina flaskor att ha blomvattnet i.
Jag hann precis in på Dollarstore innan dom stängde, och köpte ett par att ha både hemma och på jobbet.

Klev upp långt innan alarmet gick på mobilen och stekte frukostpannkaka efter LCHF-recept.
Riktigt ljuvligt gott!

I dag var det rosor i nästan alla rum på jobbet.
Till och med på personaltoan.
Det är så härligt att vara på ett sån´t ställe!
Jag är previligierad.

Kommentarer

  1. Fina bilder! Se upp bara med vattenflaskorna: En vän till mig hade en tillbringare vatten stående på bänken i köket. I köket har de från-golv-till-tak-fönster, och det var en solig dag. DE hade varit borta nästa hela dagen, kom sen hem nån gång på em och kanske 30 minuter efter att de kommit hem luktade det plötsligt konstigt. Då hade det börjat brinna i trä-fruktfatet bredvid tillbringaren! Solen hade legat på och strålen hade på ngt vis blivit så koncentrerad att det blivit så varmt att det började brinna! De tackade högre makter att de precis kommit hem, man skräms av tanken på hur det kunnat gå annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Det låter ju livsfarligt! Bäst att tänka på det!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia