Lita på känslan.



Jag har ett vikariat på ett ställe, som jag supertrivs på.
En fantastisk chef, kanonbra kollegor, som vet vad det handlar om att ha det här yrket, och som inte bara sitter på arslet, utan är medvetna om, att när man jobbar som terapeut kan taket aldrig nås.
Vi behöver ständigt utvecklas, växa, veta att vi med hjälp av egenutveckling blir ännu bättre på att leda andra.

Så.

Vikariatet skulle gå ut den 14/6.
Jag var alldeles lugn.
Hörde ingenting om fortsättning, hade ingen inkomst efter det datumet.
Jag tänkte:
 - Antingen har jag tappat en skruv, eller så har mitt undermedvetna full tillit till att det blir förlängt.

I dag, när jag var hemma och hostade upp lungorna, ringde min chef och undrade om jag kunde vara kvar ett tag till.

Gissa om jag jublade!

Jag kände mig genast mycket piggare och åkte och köpte jordgubbar.

Se´n åkte jag till ICA där jag FICK 5 Starbucks Latte!



Det var för att jag gillat dom på Facebook.

Hur skulle jag kunna låta bli?

Se´n åkte jag och köpte plantor.



I morgon ska de ner i olika krukor och urnor eller va re heter. Några ska till ön.

Nu LÄNGTAR jag till ön!

Jag tog en sväng till Återvinningen också.

När jag köpte det här älskade huset stod det en spegel i hallen, bara en spegel, ingen ram eller så. Sån storlek som i traditionella badrumsskåp på sextiotalet.

Det var 2002 jag köpte huset.

I dag hittade jag spegeln, inklämd mellan en vägg och en byrå.
Jodå, jag har flyttat på byrån och sett spegeln men ändå inte sett den.
Ni vet, som det kan bli med saker, och tyvärr människor också, man ser, men ser inte.

Nu är spegeln på Återvinningen.

Jag körde dit en massa kratt också, som låg i svarta sopsäckar, och hållaren till gamla fasadflaggan, för jag har fått en ny av vännerna, och gamla tomma målarfärgsburkar och trasiga ytterkrukor och plastförpackningar och Fan och hans mormor.

Känns fint att det äntligen blir lite ordning i kaoset som råder på min gård.

För nu verkar det bli sommar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia