Det har varit Mors Dag.
Jag blev serverad Mors Dags-frukost nere på stranden.





Först sån´t nyttigt.

Se´n detta.




Och kaffe förstås. I massor.

Se´n stack vi till sjöss.







Det var en underbar Mors Dag. Det var sol då. Och varmt.




I dag tog jag alla mina sparade guldtior och åkte till en gårdsbutik som heter "Min lilla mormor och jag" med två väninnor.

Jag kan lova att guldtiorna gick åt.




På vägen dit stannade vi och fikade. Det var i ... mmmmmmmm ... vad heter det nu igen? Ja, jag kommer på det snart. Det börjar på H. Tror jag. Jag är ganska säker på det.

Se´n kom vi fram till "Min lilla mormor och jag".












Det var urgulligt där. Som i ett litet paradis. Mitt ute i ingenstans.

Horndal.
Horndal hette det där vi stannade och fikade. Jag sa ju att jag skulle komma på det.

En supertrevlig dag hade vi, jag och mina väninnor, och efter besöket på "Min lilla mormor och jag" blev vi bjudna på soppa hemma hos T. Kantarellsoppa! Världsklass!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia