"Varje människa har sin flod." (citat av Kay Pollak)

Kay Pollak lyfte hela f d Folkets Hus i Gävle i går kväll. Vilken man, vilka budskap, vilken äkthet!
Jag flög hem i min lilla Crazy Daisy efteråt.
Alltså hans tänk, det är bara så bra.
Jag vill spara hans ord och klokheter, liksom dekorera väggarna i hjärnbalken med dom, klistra in dom på insidan av ögonlocken så jag ser dom när jag blundar.
Upprepa som mantran i sömnen:
”Det enda uppdrag jag har i livet är att göra mig själv lycklig!”
Det låter egoistiskt va?
Men det är inte det.
Om inte jag är lycklig, hur ska jag kunna vara en bra vän, banktjänsteman, förskolelärare, chef eller mamma?
Något jag faktiskt har med mig i livet, efter första gången jag hade nöjet att lyssna på Kay Pollak, och som han också pratade om i går, är ”Är det lätt så är det rätt, är det rätt så är det lätt”.
Jag tror inte att livet ska vara någon kamp.
Att vara i flödet, simma medströms i floden, det är ett bra mål.
Skrattade gjorde jag när Kay sa att han frågat någon:
- Hur länge har du varit sjuk?
- Om tre veckor blir det en månad.
Haha! Visst känns det igen. Folk som älskar att prata om sjukdomar och frossa riktigt ordentligt i självömkan.
Så.
I dag ska jag göra mig själv riktigt lycklig.
Jag ska gå på walkabout i vårskogen, äta en nyttig lunch, träffa en person i stan och i kväll har jag en föreläsning på ”Frid & Fröjd” om Medberoende.
Kan jag behålla känslan från i går kväll så blir det en fantastisk föreläsning!

Kommentarer

  1. Härligt! Han är så underbart upplyftande och klok så man vill ta med honom hem. Lycka till med föreläsningen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.