Kanelen.

Min frukost består oftast av antingen gröt med skivad banan och kanel, eller yoghurt med hackat päron och en fullkornsmacka.
Och så kaffe förstås.
Tre baljor. Ungefär.
Men nu har det varit jobbigt, för jag har inte hittat kanelen.
Två morgnar har jag farit runt som en tätting i köket och letat bland alla kryddburkar, i alla skåp, inne i vardagsrummet eftersom jag sitter i magnetsoffan och äter min frukost, men inte hittat kanelburken nånstans!
Gröt med skivad banan utan kanel är en halvmesyr.
Men i morse sa jag till Änglarna, att nu får ni hjälpa mig hitta kanelen. Snälla.
Medan gröten kokade letade jag igen, bland kryddburkarna, i skåpen, i vardagsrummet, och så fick jag en impuls att jag skulle titta i kylskåpet också.
Joodå.
Där stod kanelburken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!