Vinter.

Ibland känns det som om jag lever i ett vakuum.
Ni vet, jag, ser inga vägskyltar, inga riktningspilar.
Säkert finns det, men jag ser dom inte.
I det är jag just nu.
Det får vara så.
Det går ingen nöd på mig.
Jag har det bra här, i mitt lilla hus vid skogens slut.
Snön faller och jag skottar för att det inte ska bli för mycket att pulsa i. En smal liten stig skottar jag upp, med samma bredd som snöskyffeln.

En dag åkte jag och väninnorna till Elsa Anderssons konditori i Norberg.



Ett anrikt fint konditori, med underbara semlor.



Vi åkte och shoppade lite och jag hittade en ny jacka, en röd, på en Outlet. Min blev ju stulen, och jag har gått omkring i dotterns.

Några bilder från mina walkabouts vill jag lägga ut här på bloggen. De är filtrerade med Instagram.








Jag fick lust att baka matbröd när ett recept dök upp på skärmen nyss. Nyttiga frukostbullar med fullkornsmjöl. Det doftar så himmelskt när man gräddar bröd i ugnen.

I kväll ska jag gå på bio med väninnan. Men först behöver jag åka in med bilen på Mekonomen. Det går ju inte att blinka när jag ska svänga åt vänster. Dessutom har jag en dålig vindrutetorkare och den på bakrutan lossnade i automattvätten sist. Egentligen är det mer som inte funkar. Kanske lika bra att byta bil helt och hållet. Jag vet ju vad jag vill ha.



Bara en liten. Kan jag väl.

Jag hade en större förut, men jag nöjer mig med en mindre modell nu. Och vit ska den vara.

Önska får man, och affirmera, visualisera, drömma.

Det funkar!

Kommentarer

  1. En annan kvinna jag känner råkade också ut för att biltvättet pajjade hennes bakrutestorkare! Kontakta macken och säg att den måste lagas - hon får sin lagning ersatt. (Fast den första hon pratade med var sur och kinkig, chefen däremot sade att de självklart skulle ersätta henne!)

    Vad mysigt med en tripp till AElsa Andressons, där har vi fika på vägen till ånstans också, härligt ställe!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.