Kall morgon by the sea.

Jag trodde det var dags nu, för våren och värmen och slut-på-att-köpa-och-släpa-på-ved.
Vaknade i morse och frös under täcket, trots långkallingar och långärmad tröja.
Antagligen är det bara att inse, att det kanske blir varmare i ... maj.
Så slipper jag bli besviken och förbannad när jag tittar på termometern och ser att den stannat på -10.
Måndag i dag, ny vecka, och jag har planer och känner mig lite kreativ.
Det behövs ju.
Jag sitter mest här i magnetsoffhörnet, när jag inte går på walkabout i skogen och jazzar runt på hal is med livet som insats för att ta mig över till ön en stund varje dag.
Jag skulle vilja åka på SPA. Endags-SPA. Ångbastu och nyttiga fruktjuicer och lite värme. En pool att simma runt i. Solarium. Soft musik i högtalarna. Nyrakade ben och hårinpackning.
Ta hand om mig lite.
Because I´m worth it!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia