Att veta vad man vill.

Det är inte alltid så, att jag vet exakt vad jag vill.
Jag vet väldigt väl vad jag inte vill. Det känns i hela kroppen, när jag behöver göra något som jag inte vill. Jag fylls av känslan av motstånd, energin klingar av, jag upplever en enorm tröghet och alldeles stumt och tomt blir det.
När jag ska göra något som jag verkligen vill "kvillrar" det.
Då sjunger det i benen och i hjärtat och energin leker i uppåtgående spiraler, allt blir lätt och roligt och levande.
Jag flyger fram.

Det är såklart så det ska vara.
Energifyllt och glatt och lätt.
"Är det lätt så är det rätt. Är det rätt så är det lätt."
Så säger han, den gode Pollak.

"Fråga inte vad världen behöver, utan vad som får ditt hjärta att sjunga - för vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger!"

Just nu känns det rätt i hela mig när jag tänker att jag ska fixa kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!