Allt man ska komma ihåg hela tiden ...

Skriva listor har blivit en nödvändighet för mig. Antingen jag skriver dom direkt i mobilen eller på lösa papper, så fungerar inte min tillvara utan dom.
I dag är det många punkter på listan.
Trevligheter, alltihop.
Klockan 13 ska jag äta lunch med en supertrevlig tjej. Förmiddagen har spenderats på Strömsbro Hälsocentral, där läkaren frågar mig hur jag kan vara kvar på en arbetsplats där ledningen inte vill betala för personalens vård för att kunna komma tillbaka i tjänst igen.
Jag kände ilskan då, när han frågade.
Han är inte den första, som ifrågasätter det.
Jag är i ett "moment22". Men det finns en lösning. Den är bara inte färdigbakad än.
Under tiden spenderar jag mina dagar med ett positivt sinne och en stor portion tillit till att allt är som det ska.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!