Skip the Bullshit,

Årets första dag var jag helt bombad, och vaknade 12.
Inte vet jag vad dom har i LOKA Citron nu för tiden, men bedövad blev jag.
Nyårsaftonen var städad, trevlig, kreativ och avslutades med vackra Thailyktor och fyrverkerier.








Inga skandaler, ingen som inte var clean and sober. (Jfr bloggen Monas Universum som jag har på blogglistan här bredvid! Hon kan få en att vrida sig av skratt. Och känna tacksamhet över att slippa umgås med fulla människor som spyr ner hela huset.)

Ett tag kände jag mig verkligen som femte hjulet under vagnen. Det visade sig vara tre par där, varav ett ytterst nyförälskat, ni vet, när man pussas mellan varje mening, och meningarna är väldigt korta. Och många.
Och så två flickor på 6 och 9.
Och så jag.
Jag trodde att en annan kvinna på festen också var singel.
Felinformerad där.

Lite kymigt.
Men hur det var lämnade hennes man festen några timmar innan tolvslaget, så jag kunde andas ut och sluta känna mig som ett UFO.

Då gjorde vi Visionboards.
Jag skrev med glittriga färgpennor sånt som jag önskar mig och har som mål under det nya året.

Det första ordet som kom ner på min Visionboard var S K R I V A .
Det vill jag. Skriva, skriva, skriva.

Sen kom det en massa andra ord.
Jag insåg att jag kanske borde skriva "en man" eller nåt.
Så det inte blir lika nästa nyårsafton.

Men jag formulerade det lite annorlunda efter att någon hade ställt frågan vad det är jag vill ha... typ. Av en man.

Så då skrev jag "ligga sked".

Så inte vet jag hur viktigt det är, det där med en man.
Jag har det ju så jäkla bra.
Ingen som gapar och skriker åt mig. Ja, det är inte så att jag bara haft relationer med skrikande män, men jag är bränd.

Till nästa nyår kan jag kanske hyra in en kavaljer.

Seriöst, mitt liv är mitt i dag. Ingen annan styr.
Vill jag sitta och skriva på datorn klockan halv ett, som nu, finns det inte en människa som klagar.
Jag gör det jag vill.

I år tänker jag fokusera ännu mer på mina behov.
"Skip the Bullshit",och använda tiden till vettiga saker.

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.

En hinner inte med.