Mina fötter

Mina fötter.
Dom har varit med.
I min bok "God morgon God morgon likör" (som du kan beställa på ordrike@live.se för 180 pickadoller med frakt) skrev jag ett helt litet kapitel som en kärleksförklaring till mina fötter.
Gud så dom har kämpat.
Burit på denna kropp i över 50 år.
Dansat i för trånga skor, svettats i för varma stövlar, plågats timme ut och timme in på asfaltsstumma trottoarer och så vidare och så vidare.
Men dom har haft det bra också.
I havsvattnet under heta sommardagar har dom hängt ner från relingen, och dom har vilat i solen och hoppat på stränder och masserats med oljor och krämer.

Nu.

Nu är dom raspiga, torra, olyckliga och oälskade. Dom känner sig säkert oälskade i alla fall. Fast jag älskar dom. Det gör jag.
Jag ringde nyss fotvården och beställde tid.
Vi ska dit nästa vecka, mina fötter och jag.
Bli omhändertagna.
Jag längtar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia