Kanske håller jag på bli vuxen.

Ibland känner jag inte igen mig själv.

Jag hade tänkt åka in och lyssna på Brooklyn Soul Stew i går. Dom skulle börja lira klockan 22.

Men jag bara satt här i soffan. Kände ingen ork, ingen entusiasm.

Jag ville hellre stanna hemma och läsa julklappsboken.

Ja men hallå!
Och så känner jag en oro smyga sig på, för jag brukar inte banga för att åka sex mil tur och retur, även om det är mörkt och kallt och halt, när det är något som lockar!

Jag vet inte om det är bra eller dåligt.
Men kanske håller jag på bli vuxen.
Eller jävligt tråkig.

I går på dan gick jag ut med kameran. Det var soligt och vackert, och havet var alldeles knallblått!
Att plåta ger mig energi och glädje.













Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia