Sidvyer, senaste månaden

måndag 16 januari 2012

Happy Moments

Happy Moments!
Saker som jag blir glad av, inspireras av, sån´t som föder min entusiasm och min lust. "Moments" att spara i hjärtat. Och glädjas åt innan. Och efteråt.



skriva, skriva och skriva. Ägna hela dagar eller kvällar eller nätter åt min bok

gå på walkabouts i skog och mark

sjunga Calle Schewens Vals på midsommarafton med alla öbor

sätta upp mina (i Älvdalen) nyinköpta hissgardiner med vit spets, men den dagen ska det vara sol, och lite vårkänsla, och talgoxarna ska sjunga i kör medan jag sätter upp dom nya, fina, och sen ska jag dricka kaffe och bara sitta och titta hur fint det blev

sjösätta och åka ut på årets första båttur

åka på shoppingresa med finaste väninnorna och på vägen äta en Semla på Elsa Anderssons konditori

bada i havet (superlycka!)

åka till Göteborg och gå på konsert med Bruce Springsteen

beställa tid för slingor hos frissan och få den där kaffekoppen och lilla kakan medan färgen verkar. Det är sån lyxkänsla! Gärna bläddra i en veckotidning under tiden

åka på SPA med mina ungar

plåta massa vackra vyer i skogen och på havet med nya kameran och min iPhone

åka till Stockholm, sova kvar, gå ut och äta på någon Fancy Restaurant

sitta på ön i solen och höra måsarna

ta en Vaniljlatte på Waynes och sitta och skriva där en stund

vandra barfota runt ön på solvarma stenar

tända massor med värmeljus

spela Wordfeud innan jag somnar

läsa en bok i hängmattan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Skriver helst i hängmattan på min blommande ö, med kaffemuggen bredvid. Jag tror att det går att skriva, tänka, sjunga, måla och rabbla ord som skapar våra liv. Affirmationer är kraftfulla! Jag har skapat ett hus vid havet på det viset. Jag vägrar att delta i samtal om vinterkräksjukor och annat elände, jag vill inte ge min uppmärksamhet till det jag inte vill ha i mitt liv, eftersom jag tror att jag drar till mig det genom att fokusera på det. Det första jag tänker på när jag vaknar är allt jag har att vara tacksam över. Dagen blir alltid så bra då. Mest glad blir jag av två älskade små ungars kiknande skratt när vi busar tillsammans. Då finns inget annat, och mitt hjärta svämmar över av rosa lyckobubblor.