Håll ögonen öppna, i morgon har jag en gästbloggare!

Dagen i dag har varit superfin.

Ett tunt lager av snö täckte trädens grenar runt mitt hus på förmiddagen. Så där vackert, skirt, som när man siktar florsocker över en nygräddad kaka.

Lugnt och fridfullt föll snön. Lugnt och fridfullt var det inuti mig.

Jag har jobbat lite hemma, och förberett en del grejer jag har på gång.

Pratade med väninnan om att vi skulle ta en lunch, men vi bestämde oss för att laga egen mat i dag på var sitt håll.

Jag tog fram en burk ur frysen, det var mat sen tjejmiddagen i lördags. Riktigt gott om jag får säga det själv.

Åkte till stan, mötte olika fina människor i olika sammanhang, och kvällen avslutades med ett möte med andra, som liksom jag har vuxit upp i dysfunktionella miljöer.

Samtidigt fick jag ett SMS från en fin tjej jag träffat i liknande sammanhang, hon skrev att det var ett program på TV om Jessica Andersson, som också vuxit upp i ett alkoholisthem.

Jag tänkte en dag, att så många av våra kära artister och idrottsstjärnor faktiskt kommer från hem med olika dysfunktioner, som alkoholism, våld, gräl, övergrepp, ja, you name it.
Obekräftade och osedda tar de igen sin längtan att få uppmärksamhet genom att stå på scenen eller bada i rampljuset.
Naturligtvis har de förutsättningar, också, att lyckas. Sångröst eller musikalitet eller whatever.
Men jag, jag blev kartritare, jag.
Först.
Fast man kan ju söka bekräftelse på många sätt.
Blogga till exempel.
Föreläsa.

Nu till något helt annat!

I morgon, mina vänner, kommer en gästbloggare hit.

Håll ögonen öppna!

Jag är stolt att kunna presentera denne man.

Good Night Musiclovers!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia