Tredje advent

Det går fort nu.
Tredje söndagen i advent redan!
Det kändes som om det var evigheter till jul för ett litet tag sen. Som om ingenting var brådis. Som om jag skulle hinna så mycket.
Jag har fortfarande en massa tid att greja till jul, men jag har också annat inplanerat. Trevliga företeelser, mest.
Helst vill jag sitta i mitt soffhörn och mysa. Skriva, läsa, Blogga, lyssna på musik. Gå ut en sväng i skogen, komma hem, dricka kaffe.
Plåta lite med nya kameran.
Umgås med familj och vänner.
Och så vill jag bli kär igen.
Jag tror jag vågar nu.
Jag tror jag skulle se i tid, om det var något dysfunktionellt jag gick in i. Jag skulle lyssna på varningssignalerna och handla efter dom den här gången.
Inte höra dom, men vifta bort dom, som sist.

I dag skiner solen.
Jag ska få besök på förmiddan. Sen ska jag ut. Ut i skogen.

Kommentarer

  1. Ja tänk att det är tredje advent redan. Och det är så mysigt i soffhörnet :) Precis där man vill vara en adventssöndag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)