Söndag, ljuva söndag

Söndag, morgon om ni frågar mig, medan några säkert dukar till lunch halv elva.
Jag är en slowstarter. Överhuvudtaget vill jag inte skynda, stressa, hetsa eller vara i nästa stund.
Jag vill vara här och nu.
Andas ända ner i magen.
Vara närvarande.
För det mesta får jag det också.
Jag har ingen hispig människa i min närhet i dag.
Jag gör som jag vill.

I dag vill jag

åka och titta på en systemkamera
gå på walkabout i solen
baka Kokoskakor med saffran
göra ett jobb för tidningen i kväll

Men först: K A F F E !

Kommentarer

  1. Åååhhh, gillar din blogg med. Jag blev alldelens överväldigad av havet här :D Alltså dina texter är ju sååå grymma! Sänks att du delar dem med oss ;) Jo, flygrädslan är över nu- I can feel it in the water * sagt med Galadriel-röst he he* Ha en superfin start på Måndagen tjejen! Vi syns Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)