Mer död än levande.

Min iPhone larmade 07.50 i morse.
Jag somnade runt 2 i natt, om jag minns rätt.

Klockan 09.45 var jag i en lägenhet där jag skulle släppa in några gubbs som skulle hämta left-overs. Ett bord, två köksstolar, en spegel och en massa annat.

När dom var klara la jag mig på min kappa på vardagsrumsgolvet, bökade till en kudde av koftan och tubhalsduken, och somnade.

Efter en halvtimme åkte jag och träffade en person, sen hade jag tänkt handla mat på ICA.
Men jag o r k a d e inte.
Mjölken gick ut den 25:e eller nåt.
Men jag orkade inte ens tänka tanken att stanna på ICA. Jag längtade bara hem.
Hem till soffan, hem till brasan, och jag somnade igen, hemma på soffan, med katten på höften, och ändå är jag så trött så trött.

Jag skenade genom Åhléns eftersom jag hade bilen på deras parkering (57 spänn för 2 timmar. Jag återkommer till det.)
Då såg jag en väska.
Och på två sekunder var jag såld.
Min Blingväska som jag köpte i Las Vegas börjar kännas lite uttjänt.
Jag tog ner den assnygga väskan från hållaren, öppnade, kollade inuti. Perfekt. Perfekt för en frilansskribent och notorisk bloggare som behöver ha en iPad med sig i bilen, på stan, på fiket och i väntrummet hos tandläkar´n.
Perfekta fack fanns det också för en konsulterande samtalsterapeut, det går att ha en A4-mapp med lite papper och en liten bok eller whatever you need. Till och med en gråtlåda skulle få plats. (Gråtlåda är en sån förpackning med ansiktsservetter som man drar upp snorpapper ur.)
Alltså den satt som en smäck på min skuldra, den där väskan. Holy Smoke.
Priset gjorde dock att jag bestämde mig för att tänka efter. 1295 pickadoller.
Jag är inte den som köper kvalitet "så man kan ha den i många, många år" eftersom jag byter väskor som andra byter ... karlar.
Men ibland är jag beredd att pynta för att jag blir så kär i väskan. För att den är snygg och passar mina behov.
Kolla.
Finns i svart också.




Eftersom jag nu var så in i bänken trött, på gränsen till yr, bestämde jag mig bara för att vänta.
Så där moget. Vuxet. Tråkigt förståndigt.

Parkeringsavgifterna var det.
Jag blir galen i denna stad.
Alltså det är betydligt trevligare att åka till VALBO och parkera där, utan stress, utan avgifter, utan parkeringsvakter som ränner efter en.
Visst, det är ett par mil, med om jag så kör den värsta bensinslukaren så kommer jag fasen inte upp i samma pengar som när jag parkerar i stan för att kolla runt på Nian i ett par timmar eller ta en Latte på Waynes.


Så där ja, nu är jag pigg. 22.11.
Efter tio är jag mitt bästa jag.
Kreativ och glad.
Tjoho!
Nu känner jag att jag orkar diska.
Äntligen.

Kommentarer

  1. Ja mycket snygg väska! Men dyr. Fast ibland spelar det ingen roll när man verkligen vill ha. Jag slank in på den där lilla butiken på nian; "alla väskor 100 kr!" Kom ut med en snygg svart. För det priset kan man köpa en väska i månaden :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!