"Många äldre har bara sig själva att prata med"

Så säger dom på TV plötsligt.
Hallå. Så jäkla gammal är jag inte.
Det är inte på grund av min ålder som jag pratar med mig själv.
Jag får så bra svar, det är därför!

Seriöst, det är lite pinsamt ibland när jag glömmer bort mig och pratar högt med mig själv medan jag tankar eller när jag står på ICA och letar efter Kakao.

Kakao finns inte där jag förväntar mig att det ska finnas, nämligen på hyllan med bakgrejer.
Kakao finns vid téerna och kaffet.
Då kan det låta så här:
- Var f** har dom kakaon? Nä men Jisse namn ... den måste ju finnas här ... kakao kakao kakao ... näe, va är det frågan om ...
Ja, ni fattar.

Men det var inte det jag skulle skriva om.

Jag har i alla fall hittat en App som slukar mig fullständigt.
Instagram.

Det är verkligen roligt att kolla på alla bilder som ligger där!

(För de som inte vet vad jag pratar om: det är sånt man kan jockla med om man har en iPhone.)

Jag har lagt upp många bilder själv, från mitt hav, och från Roadtripen i Arizona, Nevada, Utah, Colorado och New Mexico.

Det är jättespännande med bilder. Att en bild säger mer än tusen ord är antagligen sant.

I kväll ska jag sova tidigt. Tidigt betyder före klockan 01.
Mina nätter är sena.

Jag är mitt bästa jag efter 22.

Men i morgon har jag en inbokad träff ganska tidigt. Typ 10.

Jag har lagt upp några fina bloggar på en lista här.
Det kommer några till.
Jag gillar att skratta. Det får jag verkligen göra när jag läser "Monas Universum".
Hon är skönt galen, den kvinnan!



En av mina Instagrambilder. Sedona.




Flighten till Phoenix.



En butik i Cedar City om jag inte minns fel. Kvinnan i affären kallade oss "the dancing ladies".

Kommentarer

  1. Tack för att jag fått vara med på din lista! =) Och jag håller med om Monas Universum, den är skön. =)

    SvaraRadera
  2. :D Jag pratar också för mig själv och glömmer mig då och då när jag är ute i civilisationen. Är det tantvarning på den? Trevligt att vara med listan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.