Det är ett jävla gnällande på folk

Det gnälls och klagas och självömkas och fokuseras på det som INTE är bra, det som FATTAS och SAKNAS och det människor INTE VILL HA.
Hur skulle det vara om vi lärde oss att fokusera på det som är bra, det vi vill ha, på det sätt vi vill må?
Det blir som vi tänker!


Fram med en penna och papper och skriv tjugofem saker du är tacksam över här och nu!
Gör det dagligen, och se vad som händer!

Här kommer min:

Jag är tacksam för ...

att solen skiner

att jag har kaffe i skåpet
att jag har en säng att sova i
att jag kan tända massa ljus hemma
att jag har vänner
att jag har en bil som fungerar
att jag kan skriva med mina händer
att jag slipper dricka alkohol och förstöra mitt och andras liv
att jag kan baka Lussebullar
att jag slipper vara med människor som är negativa
att jag har fått bli mamma
att jag ska göra en rolig grej i helgen
att jag har en katt som ligger och trängs med laptopen i mitt knä
att jag har varma vantar
att jag är frisk
att jag har målat tånaglarna röda
att jag trivs så bra i min korta frisyr
att jag får bo nära Havet
att jag ska skriva julkort snart
att det finns Änglar
att jag kan komma på så många saker som jag är tacksam för
att jag kan välja mina tankar
att jag har fåglar runt mitt hus
att jag skriver på en novell
att jag kan lyssna på jullåtar på Spotify
att jag har rinnande vatten i kran
att jag känner lust att sätta upp julgardinen i dag
att jag har Wordfeud på min iPhone
att jag slipper flyga i dag
att jag ska gå ut i solen när jag har skrivit klart det här
att jag kan längta

Ja. Det är säkert 25 grejer, jag har inte räknat. Nu är det din tur. Och din och din och din! Skriv gärna i en kommentar vad du har att vara tacksam för i dag!

Kommentarer

  1. Klokt! Har en massa att vara tacksam för men just idag är Dottern överst på listan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia