Mayakalendern är slut.

I går var jag och lyssnade på en föreläsning om Mayakalendern.
Jag har hört så mycket om 2012, att då ska jorden gå under, ett par dagar innan julafton, och det ska hända det ena och det andra innan.
Att jorden ska gå under har ju folk trott jämt. Men Mayakalendern har ju varit oerhört förutseende med andra händelser, som verkligen går att bevisa.
Mayakalendern är slut.
Den räckte till 28:e oktober 2011.
Föredraget var intressant, jag kan säga att jag inte riktigt greppade allt han sa, Calleman, men det jag begrep var intressant och hisnande.
- Mayakalendern handlar inte om att jorden håller på att gå under.
Pust.
Men en ekonomisk kollaps väntar.
Kanske.
I förrgår blev vi 7 miljarder.
Den gamla energiförsörjningen kommer inte att hålla.
Just när Mayakalendern tog slut kom besked om Cold Fusion, en metod som har utvecklats i Italien.
Den som lever får se, som man brukar säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia