Still sleepless

I dag gick jag till doktorn.
Min chef är angelägen att få sjukintyg fort, helst i går, och jag fick tio minuter med doktorn mellan 13.03 och 13.13 i dag.

Hans förslag blev sömntabletter. (Jag är inte förvånad. Jag har hur många patienter som helst, som har varit i min sits, sovit dåligt ett par veckor, och fått sömntabletter, vilka dom inte kunnat sluta med sen, och blivit beroende.)

- No way, sa jag, som firar 16 nyktra år i veckan.

Jag har varken lust eller råd att laborera med kemi.
Hellre ligger jag vaken till första advent.

Så på onsdag ska jag komma till läkaren igen.
Då har vi lite längre tid.

Jag har gråtit i kväll.

Först med Jacob i "True Talent", när dom visade hans "goodbye" till gruppen.

Sen med Pierre när han blev berörd över hästen i "Det okända".

Sen skrattade jag med Maria Montezami.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia