Startskottet har redan gått.

Startskottet har gått för länge sedan.

I stället för att börja söker jag hela tiden information på olika sätt, 

för att läsa och lära mig mera om hur.

Hur man gör och vad man ska tänka på, och struktur hit och karaktärsutveckling dit.

Det är bra och det är vad jag behöver.

Jag är i min börjigaste början, behöver lära mig massor, 

men det är inte det som det handlar om.

Jag behöver sätta igång med att skriva!

 Hela tiden kollar jag på författarcoachernas tips, (vilket jag lär mig massor av), 

jag läser om vad andra skriver om hur jag ska skriva, 

och jag jämför och samlar information, och stryker under och läser en gång till, 

och lägger till bokmärken som jag tycker är intressanta, och på 

någons författarblogg finns en länk till en annan sida med bra tips 

hur man ska göra för att få sin bok utgiven, och så läser jag det 

och skriver ut och lägger i högen med alla andra kloka tips, 

och allt det som finns i mig, alla orden som vill komma ut, 

dom blir instängda och ligger i en lång ringlande kö och väntar på startskottet, 

som faktiskt har gått för länge sen.

Jag är rädd.

Rädd att börja och rädd för att orden ska ta slut, rädd att lyckas 

men ännu räddare för att misslyckas, 

rädd att det jag skriver ska försvinna om datorn kraschar, 

rädd att jag ska skriva hundranitton sidor och sen komma på att det var inte 

det här jag ville skriva om,

rädd att inte kunna ha struktur, 

rädd   rädd  rädd.                      

Så.

Det var skönt att få ner det här.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Bra lördag!

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)