Ordning och reda. Not.

I dag har jag sökt ESTA.
Med dottern i mobilen blev jag ledd genom frågeträsket, som inte var helt lätt att förstå. Eller att besvara.
När vi kom till frågan om flightnummer blev det stopp.
Hon kunde ju inte svara på det, och resan är bokad genom min väninna, som såklart har gett mig alla papper med uppgifter om hotell, flightnummer, vägar vi ska åka på och sån´t.
När jag får extra-extraviktiga handlingar i min hand blir jag paralyserad av rädsla att tappa bort dom, och så lägger jag dom på något spejsat ställe, som jag aldrig kommer ihåg.
Räkningar och annat har jag ett ställe för. Det är i en korg på skohyllan i hallen. Min skohylla består av fyra vanliga skohyllor på varandra.
Skoskrapa.
Jag har väldigt många skor. Och en trång hall. Man kan inte mötas där. Man får gå ut och in i omgångar.
Men i alla fall, en del av skohyllan är paxad för en korg där alla räkningar ligger.
I en annan hög, placerad på golvet, snyggt inskjuten mot golvlisten, ligger besked om restskatten, självstudier för taxiförarlegitimation, "Gå ner i vikt snabbt och lätt", ett nummer av Cosmopolitan från när dottern var hemma i oktober 2010,("Hitta drömmannen i höst"), en påse som jag skulle skicka in min gamla iPhone i för att få loss lite cash, ett A4 med diagnostiska frågor för anhöriga till alkoholister, ett recept på morotskaka, brev från min arga revisor, en lapp med öppettider på gymmet, Sveriges vägatlas, en CD med Ester Hicks, lönebesked från min arbetsgivare (bra att tända brasan med), och ett kollegieblock med anteckningar från en drömkurs jag gick 1985, där jag analyserade vad det betyder när man drömmer att maken mördar ens mamma. Allt detta ligger i en hög på golvet.
Undrar om jag skulle kunna leva vidare utan den högen. Ja, inte självstudierna då, men kanske resten?
Hade jag lagt mina Reservation Confirmations i den högen hade det inte varit några problem.
Nu fick jag ett meddelande på skärmen om att my time had expired medan jag letade.
Sån´t blir jag jäkligt nervös av. Uppjagad. Stresshuvudvärk big time.
Filmen spelas upp, när jag försöker igen kommer antagligen följande meddelande upp på skärmen:
You are not allowed to do this trip to USA since you didn´t succeed with ESTA in normal time. You are a bad person who even can´t find your flight number. You can try again in 2016. Until then you are NOT welcome to USA. Thank you.

Till sist hittade jag plastmappen med alla uppgifter om flight, hotell, avgångstider och mitt födelsenummer.
Den låg under en hög med gamla handväskor i garderoben. För säkerhets skull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.