På en skala från 0 till 10 sätter jag nöjdkrysset på 9,5

Lever du det liv du vill leva?
Eller åker du runt i en rondell, gör det du gjorde i går, säger det du sa i går, tänker som mamma eller pappa?

Det är tryggt.
Men det innebär ingen utveckling.

Jag frågar det här mest till mig själv. Som en koll, liksom.
Ja, i stort lever jag det liv jag vill leva.
Det är klart att jag skulle vilja slippa femton mil om dagen i bil.
Jag skulle vilja vara egen företagare. Kunna leva gott på det.

Jag har gjort det förr.
Jag kan göra det igen.

Jag skulle vilja ha mer självdisciplin, städa hemma, ha det fint i mitt hus, och utanför. Jag är en Slarvmaja.

Det här skulle jag också vilja ändra på:

  • Äta mindre godis och motionera mer.

  • Babbla mindre, mina ungar tycker det är lite jobbigt. (Det tycker säkert andra också, men dom vågar inte säga till. I stället skiter dom i att svara när jag ringer.)

  • Skaffa en bil med lite mer krut i.

  • Vara morgonpigg. I alla fall nån dag i veckan.


Annars är jag nöjd med mitt liv.

Tacksam. Jag har det bra. Jag har ett hav och en båt, och en tro på något större än jag själv, (och jag är INTE religiös), och tillit till att allt är som det ska.

Vad kan man mer begära?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia